PKP PLK przyspiesza pociągi na linii Skarżysko-Kamienna Sandomierz

Uruchomienie regularnych połączeń regionalnych oraz podniesienie prędkości pociągów dalekobieżnych to najważniejsze efekty modernizacji linii kolejowej nr 25, na odcinku Skarżysko-Kamienna Sandomierz, które podróżni odczują wraz z wprowadzeniem marcowej korekty rozkładu jazy. Polskie Linie Kolejowe zakończyły przebudowę ważnego dla województwa świętokrzyskiego szlaku komunikacyjnego. Za przeszło 678 mln zł netto powstały nowoczesne stacje i przystanki, wymieniono przeszło 100 km torów i sieci trakcyjnej, a także wybudowano 108 obiektów inżynieryjnych. Projekt współfinansowała Unia Europejska w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia.
Od niedzieli (9 marca) mieszkańcy Kielc i Skarżyska-Kamiennej dojadą pociągiem do Sandomierza. Podróż ze stolicy województwa zajmie 2 godz. 10 minut, a ze Skarżyska-Kamiennej 40 minut mniej. Z bezpośrednich połączeń regionalnych skorzystają również podróżni z Ćmielowa, Ożarowa, Jakubowic i Dwikóz. Zwiększenie oferty połączeń w województwie świętokrzyskim to efekt zakończenia modernizacji torów na odcinku Dwikozy Sandomierz. Tego samego dnia podniesiemy dopuszczalną prędkość pociągów na tym szlaku kolejowym do 120 km/h. Pozwoli to na skrócenie podróży, a największą różnicę odczują pasażerowie połączeń dalekobieżnych. Dla przykładu pociągi jadące z Rzeszowa do Warszawy, przez Sandomierz i Skarżysko-Kamienną, od marca będą pojawiać się na stacji końcowej 19 minut szybciej niż dotychczas.
Projekt zrealizowany przez PLK SA pozwolił na przyspieszenie pociągów pasażerskich i towarowych. Podróżni korzystają ze zmodernizowanych stacji i przystanków m.in. w Starachowicach, Ostrowcu Świętokrzyskim, Jakubowicach, Wąchocku i Kunowie. W sumie 35 peronów dostosowaliśmy do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Z podwyższonych platform łatwiej jest wsiadać do pociągów. Ponadto zwiększyliśmy bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i drogowym dzięki modernizacji urządzeń na przejazdach kolejowo-drogowych. W ramach inwestycji wymieniliśmy w sumie 105 km torów i 108 obiektów inżynieryjnych. Zadanie obejmowało również wymianę sieci trakcyjnej i systemu sterowania ruchem pociągów na 9 stacjach. Wykonane prace pozwolą na rozwój transportu pasażerskiego i sprawny przewóz towarów na linii kolejowej łączącej centrum i wschód Polski.
Inwestycję pn. Prace budowlane na linii kolejowej nr 25 na odcinku Skarżysko-Kamienna Sandomierz zrealizowaliśmy przy współudziale środków unijnych z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia.
skomentowany przez: uvex
skomentowany przez: bexx33..
skomentowany przez: bexx33..
skomentowany przez: bexx33
skomentowany przez: Bogdan
skomentowany przez: Dariusz