Budowa przejścia podziemnego przy dworcu

Przejście podziemne, które powstaje pod 14 torami kolejowymi będzie połączone z budynkiem dworca PKP. Będzie miało 121 metrów długości, 6 metrów szerokości oraz 2.7 metra wysokości. Dodatkowo będzie wyposażone w windy. Ułatwi to drogę do pociągu osobom o ograniczonej możliwości poruszania się. Ułatwi to drogę do pociągu osobom o ograniczonej możliwości poruszania się. W przejściu znajdą się także ścieżki naprowadzające dla osób niewidomych i niedowidzących.
Obecnie trwają zaawansowane prace przy modernizacji peronu 1, oraz prace wykończeniowe przy peronie 2, który został oddany do użytku w lutym br. Oddanie do użytku przejścia podziemnego planowane jest pod koniec września.
Wartość projektu „Budowa zintegrowanego systemu komunikacyjnego wraz z tunelem pod torami w obrębie dworca kolejowego stacji Skarżysko-Kamienna” (budowa tunelu i przebudowa peronów 1) to 44, 2 mln zł netto. Dofinansowanie unijne ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego wyniesie 37,7 mln zł netto. Komplementarna inwestycja – rewitalizacja peronu nr 2 na stacji Skarżysko-Kamienna jest realizowana w ramach zadania „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej” o wartości ok. 7 mln netto.































skomentowany przez: gms
skomentowany przez: Mariusz
skomentowany przez: Desantowiec
skomentowany przez: Historyk
skomentowany przez: do Mycha Pisia
skomentowany przez: Mycha Pisia