Kolejny krok w kierunku modernizacji dworca PKP!
Pod koniec sierpnia br. informowaliśmy o tym, że PKP S.A. ogłosiło przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej, przedprojektowej i okołoprojektowej dla zadania inwestycyjnego pn. „Przebudowa dworca kolejowego Skarżysko-Kamienna". 12 października zakończono nabór ofert - w prowadzonym postępowaniu złożono ich sześć, a najtańszą (opiewającą na kwotę prawie 613 tys. PLN) złożyła spółka Tremend z Warszawy. Wykonawca będzie miał na wykonanie dokumentacji 34 tygodnie od dnia podpisania umowy.
Przypomnijmy - spółka PKP S.A. chce za pieniądze (z Programu Polska Wschodnia 2014-2020 - programu dedykowanego dla województw: warmińsko-mazurskiego, podlaskiego, lubelskiego, podkarpackiego i świętokrzyskiego) zmodernizować dworce: Białystok, Bielsk Podlaski, Czeremcha, Nidzica, Olsztyn Główny, Olsztyn Zachodni, Olsztynek, Siemiatycze, Skarżysko-Kamienna i Szczytno. Wartość wszystkich prac wstępnie oszacowano na 160 mln PLN.
PKP S.A. chce podczas realizacji wspomnianych zadań inwestycyjnych spojrzeć na infrastrukturę kolejową z punktu widzenia pasażera - chce ułatwić korzystanie z dworców pasażerom, chce by były one dostępne dla osób niepełnosprawnych i osób z ograniczonymi możliwościami poruszania się, dworce mają być dostępne dla osób z dziećmi, z bagażami itp. (PKP S.A. chce również, by jej dworce były "zielone", pasywne energetycznie). Chęć poprawy dostępności dworca dla podróżnych, to również cel główny przyświecający planom modernizacji skarżyskiego dworca. Co ciekawe - PKP S.A. chce przeprowadzić modernizację dworca uwzględniając specyfikę lokalizacji i oczekiwania lokalnej społeczności, stąd na etapie projektowania zostaną przeprowadzone profesjonalne warsztaty kreatywne z udziałem społeczeństwa i przedstawicieli interesariuszy oraz jednostek samorządów terytorialnych.
Pod koniec sierpnia br. PKP S.A. wszczęła postępowania przetargowe na prace projektowe na modernizacje wspomnianych wcześniej 10 dworców. W przypadku Skarżyska-Kamiennej przedmiotem zamówienia była usługa polegająca na opracowaniu dokumentacji projektowej, przedprojektowej i okołoprojektowej oraz projektów budowlanych i wykonawczych branż architektonicznej, konstrukcyjnej, instalacyjnej (sanitarnej, HVAC, elektrycznej i teletechnicznej) oraz drogowej oraz prowadzenie nadzorów autorskich nad realizacją robót budowlanych w ramach inwestycji polegającej na:
- przebudowie budynku dworca kolejowego Skarżysko-Kamienna (przewiduje m.in. zmianę układu funkcjonalno-przestrzennego obiektu - na parterze dworca nadal miałby mieścić się: się hol pasażerski, toalety, poczekalnia cicha, kasy biletowe i lokale komercyjne, a powierzchnie na piętrze zarezerwowane byłyby funkcje biurowo-komercyjne i pomieszczenia spółki Przewozy Regionalne, ale w znaczący sposób miałaby wzrosnąć powierzchnia komercyjna obiektu - do ok. 77%),
- budowie dworca tymczasowego wraz z etapowaniem prac zapewniających ciągłość funkcjonowania dworca kolejowego w trakcie trwania robót budowlanych,
- wykonaniu oraz zintegrowania systemów rozgłośnieniowych oraz informacji dynamicznej podróżnych (SIDP) z systemami stacji kolejowej Skarżysko-Kamienna,
- budowie parkingu po drugiej stronie stacji, wraz z niezbędną ingerencją w istniejącą zabudowę magazynowo-usługową i układ torów (przewidziana jest m.in. likwidacja nieużytkowanych torów o numerach 40, 42, 44 i 46),
- współpracy projektowej z PKP PLK S.A. w kwestiach powiązanych z projektem modernizacji stacji kolejowej, w tym tunelu pod torami,
- zagospodarowaniu terenu wokół dworca kolejowego.
Podmioty zainteresowane udziałem w przetargu miały czas na składanie ofert do 12 października br. W prowadzonym postępowaniu złożono ich sześć, najtańszą (opiewającą na kwotę 612 540 PLN) złożyła spółka Tremend z Warszawy. Wykonawca będzie miał na wykonanie dokumentacji 34 tygodnie od dnia podpisania umowy.
Według planów spółki realizacja robót budowlanych rozpocznie się w III kwartale 2017 r, a prace przy modernizacji dworca potrwają rok. Przypomnijmy: zadaniem komplementarnym do planowanej przebudowy dworca jest przygotowywana wspólnie przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., miasto i powiat budowa tunelu pod stacją w ramach projektu „Budowa zintegrowanego systemu komunikacyjnego wraz z tunelem pod torami w obrębie dworca kolejowego stacji Skarżysko Kamienna”. Inwestycja ta planowana jest do realizacji przy wsparciu z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego 2014-2020.
skomentowany przez: gość
skomentowany przez: Babinicz
skomentowany przez: Mieszkaniec
skomentowany przez: Adaś
skomentowany przez: Ktos
skomentowany przez: Uwe