Skarżysko-Kamienna – Sandomierz: Szybsze połączenia po zmodernizowanych torach
Już w niedzielę (15 grudnia) pociągi ponownie dojadą do Sandomierza od strony Skarżyska-Kamiennej. Tym samym zakończymy zasadnicze prace przy modernizacji linii kolejowej nr 25 w województwie świętokrzyskim. Przebudowane stacje i przystanki, podniesiona prędkość pociągów, przeszło 100 km wymienionych torów, nowa sieć trakcyjna, a także 108 wybudowanych obiektów inżynieryjnych – to efekty inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za przeszło 678 mln zł netto. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia.
W zeszłym tygodniu przeprowadziliśmy testy obciążeniowe nowego mostu kolejowego nad rzeką Trześniówką, a w tym zakończyły się prace przy regulacji sieci trakcyjnej i odbiory. Linia kolejowa 25 na odcinku Dwikozy – Sandomierz jest gotowa do eksploatacji. Oznacza to zakończenie modernizacji szlaku łączącego jedne z najważniejszych miast województwa świętokrzyskiego. Wraz z wprowadzeniem nowego rozkładu jazdy pociągi ponownie pojadą pomiędzy Skarżyskiem-Kamienną a Sandomierzem.
- Otwarcie tego odcinka linii kolejowej nr 25 to zwiększenie potencjału transportu towarów na wschód Polski. Dzięki modernizacji infrastruktury pasażerskiej, przewoźnicy będą mieli możliwość rozwoju połączeń regionalnych w przyszłości – mówi Piotr Malepszak, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
- Ten ważny szlak kolejowy przeszedł kompleksową modernizację. Nowe mosty kolejowe i inne elementy infrastruktury zapewnią długotrwałe użytkowanie tej linii zarówno w ruchu pasażerskim, jak i towarowym – mówi Piotr Wyborski, Prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych SA.
Projekt realizowany przez PLK SA pozwolił na przyspieszenie pociągów pasażerskich do 120 km/h, a towarowych do 80 km/h. Podróżni korzystają ze zmodernizowanych stacji i przystanków m.in. w Starachowicach, Ostrowcu Świętokrzyskim, Jakubowicach, Wąchocku i Kunowie. W sumie 35 peronów dostosowaliśmy do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Z podwyższonych platform łatwiej jest wsiadać do pociągów. Ponadto zwiększyliśmy bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i drogowym dzięki modernizacji urządzeń na przejazdach kolejowo-drogowych. W ramach inwestycji wymieniliśmy w sumie 105 km torów i 108 obiektów inżynieryjnych. Zadanie obejmowało również wymianę sieci trakcyjnej i systemu sterowania ruchem pociągów na 9 stacjach. Wykonane prace pozwolą na rozwój transportu pasażerskiego i sprawny przewóz towarów na linii kolejowej łączącej centrum i wschód Polski.
Inwestycję pn. „Prace budowlane na linii kolejowej nr 25 na odcinku Skarżysko-Kamienna – Sandomierz” zrealizowaliśmy przy współudziale środków unijnych z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia.
skomentowany przez: gms
skomentowany przez: Mariusz
skomentowany przez: Desantowiec
skomentowany przez: Historyk
skomentowany przez: do Mycha Pisia
skomentowany przez: Mycha Pisia