Do Lublina nową drogą? Jest pomysł....
.
Władze województwa świętokrzyskiego zainteresowane są rozbudową drogi wojewódzkiej nr 747 i przedłużeniem jej od Iłży do planowanego węzła Skarżysko Północ. - To pomysł, którego realizacja może przynieść wymierne korzyści Skarżysku. Mieszkańcy naszego województwa (i oczywiście Skarżyska) zyskaliby nowe i co najważniejsze - szybkie - połączenie z Lublinem. - uważa Jan Maćkowiak, Członek Zarządu Województwa Świętokrzyskiego.
Drogę 747 ze środków Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej na lata 2007-2013 budują już władze samorządowe województwa lubelskiego. Budowany jest most na Wiśle w Kamieniu, dojazd do mostu, obwodnice: Opola Lubelskiego, Chodla, Bełżyc, przebudowywanesą także odcinki między obwodnicami. Pozwolenie na budowę ma także odcinek drogi ekspresowej S19 (wschodnia obwodnica Lublina), na której kończy się DW 747, a który będzie połączony z budowaną obecnie drogą ekspresową S12/S17 (północna obwodnica Lublina).
Inwestycja polegająca na przebudowie DW 747 jest obecnie realizowana również przez województwo mazowieckie na odcinku od budowanego mostu w Kamieniu - Solcu do miejscowości Lipsko. Na pozostały odcinek DW 747 do miejscowości Iłża województwo mazowieckie posiada przygotowany projekt i ważną decyzję środowiskową, a przedstawiciele Mazowsza deklarują realizację tej inwestycji w rozpoczynającej się perspektywie finansowej.
Władze województwa świętokrzyskiego dostrzegają, że droga ta, w związku z realizowaną budową mostu na Wiśle i przewidywanym wzrostem ruchu na prowadzącej do niego drodze planowana przebudowa/rozbudowa DW 747 może mieć istotne znaczenie także dla naszego regionu. Powstał więc pomysł, by wybudować nowy odcinek tej drogi - łączący Iłżę z planowanym węzłem Skarżysko Północ (S7).
Zaprojektowanie i wybudowanie nowej drogi wojewódzkiej od miejscowości Iłża do S7 na wysokości węzła Skarżysko Północ otworzyłoby nowy korytarz komunikacyjny o znaczeniu ponadregionalnym łączący stolicę naszego regionu poprzez S7 i nową drogę z Lublinem oraz nowy równoleżnikowy korytarz drogowy wschód - zachód, poprzez połączenie planowanej drogi (przez odcinek S7) z DK nr 42 w kierunku zachodnim.
W propozycji projektów do realizacji ze środków Unii Europejskiej w perspektywie finansowej 2014-2020 zostało ujęte przez Świętokrzyski Zarząd Dróg Wojewódzkich zadanie pn.: „Opracowanie Studium wykonalności z koncepcją oraz uzyskaniem decyzji środowiskowej i opracowanie Programu Funkcjonalno Użytkowego dla zadania pt. Połączenie węzła północ S7 w Skarżysku-Kamiennej z miejscowością Iłża na terenie województwa mazowieckiego, długości ok. 30 km". Z uwagi na limity finansowe w projekcie planu na 2014 rok zostały ujęte zadania już przygotowane do realizacji w zakresie dokumentacji projektowej oraz te, których etap przygotowania dokumentacji jest już zaawansowany. W związku z powyższym realizacja przedmiotowego zadania inwestycyjnego będzie możliwa w następnych latach.
Ze względów formalnych, planowana inwestycja nie może być dofinansowana z pieniędzy dostępnych w programie Rozwój Polski Wschodniej, czy też z Regionalnego Programu Operacyjnego. Dlatego przedstawiciele województw: świętokrzyskiego i mazowieckiego kilkanaście dni temu spotkali się z Wiceminister Infrastruktury i Rozwoju Iwoną Wendel, by przekonywać ją, że planowana droga jest bardzo ważna dla rozwoju trzech województw: mazowieckiego, świętokrzyskiego i lubelskiego. Jan Maćkowiak twierdzi, że minister wyraziła zainteresowanie projektem dotyczącym rozbudowy trasy.

Drogę 747 ze środków Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej na lata 2007-2013 budują już władze samorządowe województwa lubelskiego. Budowany jest most na Wiśle w Kamieniu, dojazd do mostu, obwodnice: Opola Lubelskiego, Chodla, Bełżyc, przebudowywanesą także odcinki między obwodnicami. Pozwolenie na budowę ma także odcinek drogi ekspresowej S19 (wschodnia obwodnica Lublina), na której kończy się DW 747, a który będzie połączony z budowaną obecnie drogą ekspresową S12/S17 (północna obwodnica Lublina).
Inwestycja polegająca na przebudowie DW 747 jest obecnie realizowana również przez województwo mazowieckie na odcinku od budowanego mostu w Kamieniu - Solcu do miejscowości Lipsko. Na pozostały odcinek DW 747 do miejscowości Iłża województwo mazowieckie posiada przygotowany projekt i ważną decyzję środowiskową, a przedstawiciele Mazowsza deklarują realizację tej inwestycji w rozpoczynającej się perspektywie finansowej.
Władze województwa świętokrzyskiego dostrzegają, że droga ta, w związku z realizowaną budową mostu na Wiśle i przewidywanym wzrostem ruchu na prowadzącej do niego drodze planowana przebudowa/rozbudowa DW 747 może mieć istotne znaczenie także dla naszego regionu. Powstał więc pomysł, by wybudować nowy odcinek tej drogi - łączący Iłżę z planowanym węzłem Skarżysko Północ (S7).
Zaprojektowanie i wybudowanie nowej drogi wojewódzkiej od miejscowości Iłża do S7 na wysokości węzła Skarżysko Północ otworzyłoby nowy korytarz komunikacyjny o znaczeniu ponadregionalnym łączący stolicę naszego regionu poprzez S7 i nową drogę z Lublinem oraz nowy równoleżnikowy korytarz drogowy wschód - zachód, poprzez połączenie planowanej drogi (przez odcinek S7) z DK nr 42 w kierunku zachodnim.
W propozycji projektów do realizacji ze środków Unii Europejskiej w perspektywie finansowej 2014-2020 zostało ujęte przez Świętokrzyski Zarząd Dróg Wojewódzkich zadanie pn.: „Opracowanie Studium wykonalności z koncepcją oraz uzyskaniem decyzji środowiskowej i opracowanie Programu Funkcjonalno Użytkowego dla zadania pt. Połączenie węzła północ S7 w Skarżysku-Kamiennej z miejscowością Iłża na terenie województwa mazowieckiego, długości ok. 30 km". Z uwagi na limity finansowe w projekcie planu na 2014 rok zostały ujęte zadania już przygotowane do realizacji w zakresie dokumentacji projektowej oraz te, których etap przygotowania dokumentacji jest już zaawansowany. W związku z powyższym realizacja przedmiotowego zadania inwestycyjnego będzie możliwa w następnych latach.
Ze względów formalnych, planowana inwestycja nie może być dofinansowana z pieniędzy dostępnych w programie Rozwój Polski Wschodniej, czy też z Regionalnego Programu Operacyjnego. Dlatego przedstawiciele województw: świętokrzyskiego i mazowieckiego kilkanaście dni temu spotkali się z Wiceminister Infrastruktury i Rozwoju Iwoną Wendel, by przekonywać ją, że planowana droga jest bardzo ważna dla rozwoju trzech województw: mazowieckiego, świętokrzyskiego i lubelskiego. Jan Maćkowiak twierdzi, że minister wyraziła zainteresowanie projektem dotyczącym rozbudowy trasy.

Jan Maćkowiak - Członek Zarządu Województwa Świętokrzyskiego
KW Foto i audio:M.Busiek
{fcomment}
skomentowany przez: uvex
skomentowany przez: bexx33..
skomentowany przez: bexx33..
skomentowany przez: bexx33
skomentowany przez: Bogdan
skomentowany przez: Dariusz