( 4 głosów )
Wstaw na Facebooka
Podpisano umowę na modernizację odcinka linii kolejowej nr 8 Radom - Skarżysko-Kamienna. Kontrakt  o wartości blisko 26 mln PLN zostanie zrealizowany w ciągu ośmiu miesięcy. Wynokawcą inwestycji jest Skanska, a inwestorem PKP Polskie Linie Kolejowe. Modernizacja wspomnianego odcinka będzie realizowana w ramach zadania „Modernizacja linii kolejowej nr 8 Radom-Kielce”.

Linia kolejowa nr 8 ma duże znaczenie państwowe, a aktualnie na niektórych odcinkach linii od Radomia do Skarżyska-Kamiennej obowiązują liczne ograniczenia prędkości (w niektórych miejscach nawet do 30 km/h). Po modernizacji znacznie zwiększy się przepustowość trasy i bezpieczeństwo podróżowania. Dzięki dostosowaniu linii do prędkości 120 km/h znacznie się skróci czas przejazdu na tym odcinku.

Inwestycja realizowana w formule „Projektuj i buduj”, zakłada modernizację blisko osiemnastokilometrowego odcinka linii kolejowej. Do najważniejszych zadań w ramach inwestycji należą m.in.: wymiana nawierzchni torowej wraz z oczyszczeniem i uzupełnieniem tłucznia, wymiana 9 rozjazdów kolejowych, zabudowa urządzeń sterowania ruchem kolejowym (srk), urządzeń elektrycznego ogrzewania rozjazdów (EOR), a także regulacja sieci trakcyjnej. W ramach inwestycji przebudowane zostaną również przejazdy i przejścia kolejowe w 15 lokalizacjach, a w miejscowości Trablice zmodernizowany zostanie most kolejowy.

Prace rozpoczną się jeszcze w tym miesiącu, a ich zakończenie przewidywane jest na koniec listopada tego roku.

KW / SK

pierwsin


Wstaw na Facebooka

Komentarze 

 
0 #13 neil 2012-05-14 18:41
HQ
Cytat:
Całość robót na 8-ce to niestety tylko rewitalizacji a nie modernizacja. Dlatego też nie ma co liczyć w najbliższej perspektywie na tunel dla pieszych pod stacją Skarżysko. Tunele takie buduje się nawet na małych przystankach osobowych tam gdzie jest modernizacja np linia 65 do Gdyni. Mimo wszystko wolę żeby szybko zrobili rewitalizację do porządnych 100-120km/h bez żadnych ograniczeń niż mityczną modernizację do 160....


Toteż sluchając planów upublicznianych od kilku lat odnoście odbudwy tej trasy, zawsze pojawiala się informacja o przejściu podziemnym.

No, bylby to powiew nowoczesności, pewne odswieżenie infrastruktury kolejowej obok dworca.

Tymczasem nici z tego, tak jak z obwodnicy, czyli S-7 od Skarżyska do granicy województwa.

Z zapowiedzi politycznych zostaly puste slowa.

ps:

S-7 ma być realizowana po 2013 z perspektywą do 2017 bodajże.

Ciekawe, co z tego będzie?
 
 
+1 #12 HAQ 2012-05-14 17:02
Tytuł artykułu jest nieco mylący ponieważ prace remontowe na linii nr 8 na odc. Radom-Skarżysko już są prowadzone przynajmniej od roku. Do tej pory f-ma Strabag wykonała remont pomiędzy Radomiem a Rożkami (chyba tylko tor nr1) ale co do dokładnego zakresu musiałbym pogrzebać. Zmodernizowano także znaczną część przejazdów co pozwoliło zlikwidować część ograniczeń stałych. Oto zakres prac, które teraz będa wykonywane przez firmę Skanska :
Zakres robót przedstawia się następująco:
Ciągła wymiana: szyn UIC 60 na 60E1, podkładów na podkłady strunobetonowe z przytwierdzenie m SB z zastosowaniem materiałów nowych w torze nr 1 :
a) szlak Jastrząb – Szydłowiec od km 130,000 do km 131,753,
b) stacja Szydłowiec od km 131,867 do km 132,715,
c) szlak Szydłowiec – Skarżysko Kamienna SKA od km 132,732 do km 139,014.
d) Wymiana szyn UIC 60 na 60E1 w torze nr 1 szlaku Radom – Rożki tok lewy i prawy, z zastosowaniem materiałów nowych, w wybranych lokalizacjach od km 112,692 do km 112,704.
e) Wymiana szyn UIC 60 na 60E1 w torze nr 2 szlaku Radom – Rożki tok lewy i prawy, z zastosowaniem materiałów nowych, w wybranych lokalizacjach od km 104,908 do km 105,008; od km 108,910 do km 110,000; od km 112,300 do km 112,743.
f) Wymiana podkładów na podkłady strunobetonowe z przytwierdzenie m SB, z zastosowaniem materiałów nowych, w torze nr 1 szlaku Radom – Rożki w wybranych lokalizacjach od km 112,686 do km 112,704.
g) Wymiana podkładów na podkłady strunobetonowe z przytwierdzenie m SB, z zastosowaniem materiałów nowych, w torze nr 2 szlaku Radom – Rożki w wybranych lokalizacjach: od km 104,908 do km 105,008; od km 106,644 do km 106,744; od km 107,708 do km 108,020; od km 108,910 do km 108,980; od km 109,792 do km 109,892; od km 110,935 do km 111,035;od km 112,314 do km 112,414.
h) Wymiana pojedynczych podkładów INBK7 w torze nr 2 od km 104,250 do km 112,743 na podkłady strunobetonowe stare użyteczne INBK7, odzyskane z demontażu podkładów wymienionych w punkcie 1.2.2.5, w ilości 800 szt. Podkłady do wymiany zostaną wskazane przez IZ Skarżysko Kamienna.
i) 1.2.2.7 Przebudowa rozjazdów wraz z przecinkami według opracowanej dokumentacji projektowej:
1. Stacja Rożki - kompleksowa wymiana rozjazdów, z przecinkami, nr 1, 2, 3 na typ 60E1–1:9–300 ssbS.
2. Stacja Szydłowiec:
- Kompleksowa wymiana rozjazdów, z przecinkami, nr 1, 2, 3, 17, 18, 19 na typ 60E1–1:9–300 ssbS.
- Likwidacja rozjazdu nr 20 w torze nr 1 i rozjazdu nr 23 w torze nr 3b.
- Zabudowa przęsła torowego w torze nr 3b w miejsce rozjazdu nr 23 - nawierzchnia UIC 60, podkłady drewniane zbrojone, szyny, łapki, śruby stopowe z nakrętkami stare użyteczne odzyskane z demontażu toru nr 1, pierścienie 3 zwojowe nowe. Oczyszczenie tłucznia.
j) Mechaniczne oczyszczenie podsypki z uzupełnieniem nowym tłuczniem, reprofilacją ław torowiska i podbiciem podkładów:
1. w torze nr 1
a) od km 112,692 do km 112,704;
b) od km 130,000 do km do km 139,014.
2. w torze nr 2 od km 104,250 do km 112,743,

Ponadto remonty przejazdów kolejowych, oczyszczenie rowów.

Więcej szczegółów poniżej:
http://www.przetargi.plk-sa.pl/kprze...utix=-46725000

Aktualnie chyba największym "wąskim gardłem" jest łuk między Gąsawami, a Szydłowcem tuż przed stacją kolejową Szydłowiec. Te duże łuki w Gąsawach są zrobione i pociągi tam śmigają aż miło.
Całość robót na 8-ce to niestety tylko rewitalizacji a nie modernizacja. Dlatego też nie ma co liczyć w najbliższej perspektywie na tunel dla pieszych pod stacją Skarżysko. Tunele takie buduje się nawet na małych przystankach osobowych tam gdzie jest modernizacja np linia 65 do Gdyni. Mimo wszystko wolę żeby szybko zrobili rewitalizację do porządnych 100-120km/h bez żadnych ograniczeń niż mityczną modernizację do 160....
 
 
+2 #11 neil 2012-05-12 08:07
jerzy
Cytat:
W 2-ej RP na trasie Zakopane - Kraków - Kielce - Skarżysko - Warszawa kursowaly Luxtorpedy z szybkością 90/100 km/h.


neil
Cytat:
pociągi osiągną prędkość podróżną, sprzed drugiej wojny światowej i okresu powojennego, bo tyle, albo i szybciej pędziła PYTA, która stoi przed dworcem.


Reasumując:

Wiadomość o rewitalizacji, nie jest niczym innym, jak tylko powrotem do 'skromnej' normalności.

Czyli standardu, który miał miejsce już przed II (drugą) Wojną Światową i w okresie powojennym.

Czyli w XXI wieku, w kraju UE, w centrum Polski, prowadzimy dyskusję o powrocie do normalności rodem z 'Przedwojnia', bez udziału żadnych nowoczesnych konstrukcji inżynieryjnych typu np: przejście podziemne.

Nie jest to wniosek budujący albo optymistyczny, trzeba to przyznać.

Nasuwa się jeszcze jeden wniosek.

Słuchanie szumnych zapowiedzi, planów - m. in. lokalnych poltyków - można traktować jako zwykłą, pustą propagandę, żeby nie powiedziec dosadniej.
 
 
+1 #10 Ijon_Tichy 2012-05-11 21:55
Cytuję neil:
pociągi osiągną prędkość podróżną, sprzed drugiej wojny światowej i okresu powojennego, bo tyle, albo i szybciej pędziła PYTA, która stoi przed dworcem.


Bez likwidacji przejazdów kolejowych i tak szybciej się raczej nie pojedzie, a z PLK otrzymałem pod koniec zeszłego roku taką informację:

Budowa wiaduktów jest bardzo drogim przedsięwzięcie m i zrealizowanie go z pieniędzy budżetowych jest nierealne. Realizacja tej modernizacji ma charakter odtworzeniowy, tzn. ma na celu odtworzenie pierwotnych parametrów tej linii i nie przewiduje przebudowy obiektów inżynieryjnych. Początkowo, gdy projekt modernizacji linii nr 8 był na liście projektów realizowanych z funduszy unijnych, przewidywano w projekcie budowę wiaduktów, ale odcinek Radom - Kielce został przewidziany tylko do rewitalizacji z pieniędzy budżetowych.
 
 
+1 #9 neil 2012-05-11 21:37
Cytat:
Moja propozycja
dot. przejazdu lokowanego znacznie dalej np. od ul. Żurawiej. Co o tym myślisz ?


Ciekawa koncepcja, odciążylaby ruch przez wiadukt tj. Pilsudskiego, jednocześnie ożywiając ruch na styku Szydlowiecka/Niepodlegości.

Aczkolwiek w dobie permanentnego braku pieniędzy, chyba niemożliwa do realizacji.

Czyli, zostanie stary wiadukt jeszcze dlugo.

Co do przejścia podziemnego.

Na Dworcu Centralnym w W-wie, czy w Kielcach istnieją przejścia podziemne.

Czy koncepcje utrzymania ruchu pieszych na tego typu obiektach zmienily się?
 
 
+2 #8 jerzy 2012-05-11 18:57
Neil dziękuję za uznanie. Nie jestem pewien czy podziemne przejście jest bardziej nowoczesne. We wszystkich dużych
miastach przejścia dla pieszych przez ulice o natężonym ruchu odbywają się wiaduktami. Popieralem pozostawienie w Sk-ku wiaduktu, akcentując budowę bardzo potrzebnnego drugiego przejazdu kolowego Drzewiej (do 1 wojny świat.) byl taki,
przebiegal przez bramę od ul. Towarowej
kolo rampy towarowej do drugiej strony dworca pasażerskiego. Moja propozycja
dot. przejazdu lokowanego znacznie dalej np. od ul. Żurawiej. Co o tym myślisz ?
 
 
+3 #7 neil 2012-05-11 17:38
Jerzy, za propagowanie historii miasta Skarżyska-Kamiennej - i to nie pierwszy raz - należą się slowa uznania.

Jeśli chodzi o wiadukt pieszy, to wydaje się, że lepszym rozwiązaniem byloby przejscie podziemne. Byla mowa o nim kilkakrotnie w wypowiedziach kilku osób, zdaje się, że nawet na tych lamach mówila o tym Pani Posel Okla-Drewnowicz.

Z przejscia podziemnego - to nowocześniejsze rozwiązanie - też można dostać się na perony, a wiadukt pieszy jest już mocno archaiczny.

Zresztą nawet chyba postój taksówek, na placu przed dworcem PKP, umieszczono w tym miejscu by byl naturalny ciąg pieszy do planowanego przejścia.

Co do Twojego opisu najnowszej historii zgadzam się z Tobą.

Uważam, ze dwie ostanie dekady to wyjątkowo zly i zmarnowany okres dla miasta i to zarówno ze wzgledu na zewnętrzną sytuację, jak i - chyba co istotniejsze - calkowity brak pomyslu, zaaangażowania w sprawy miejskie - a tylko tworzenie lokalnych stref wplywów, bez cienia zainteresowania losami mieszkańców i samym miastem.

To lata zaniechań i upadku, które dokonuje się - niestety - na naszych oczach.

Historia osądzi poszczególne nazwiska.
 
 
+4 #6 jerzy 2012-05-11 15:11
W 2-ej RP na trasie Zakopane - Kraków - Kielce - Skarżysko - Warszawa kursowaly Luxtorpedy z szybkością 90/100 km/h.
Bazą dla nich z warsztatami servisowymi bylo Sk-ko. Tory, sygnalizacja, obsluga byly bez zarzutu !
Zobaczymy jak to będzie po modernizacji?
A co do przekraczania torów z Sk-ka Górnego do Kamiennej Dolnej =
Przyjęty pod koniec lat 80-tych plan budowy podziemnego przejścia bylby zrealizowany na początku 90-tych. Przejęcie wladzy przez Solidarność zlikwidowalo plan realizacji (jak również szereg innych, np. budowę lotniska poniżej góry Pogorzelskiej, odbudowę wodnej elektrowni na zaporze tamy Rejowa i inne, nie wspominając o likwidacji wspanialej fabryki obuwia dziecięcego z 90 % eksportu, zrujnowaniu Mesko przy ul. Legionów i Chemicznych na Skalce
Aby przy modernizacji odcinka linii kolejowej trochę ponieść się fantazji, nie wystarczy jeden tylko przejazd kolowy z Kamiennej Dolnej do Sk-ka Górnego wiaduktem ul. Pilsudskiego.
Z okolic ul. Żurawiej/Pięknej do ulic Kolejowej/Jagiellońskiej winno znaleźć się nowe polączenie kolowe podziemne lub wiaduktem, aby skrócić przejazd samochodem pomiędzy tymi ulicami o kilka kilometrów. Obecny wiadukt pieszy może pozostać - to też wejście na perony.
 

Zaloguj się, by komentować...

Wydarzenia

Sanktuarium Ostrobramskie - bazyliką mniejszą

Sanktuarium Ostrobramskie  - bazyliką mniejszą

.W Sanktuarium Matki Bożej Ostrobramskiej w Skarżysku-Kamiennej odbyły się w sobotę uroczystości związane z podniesieniem Sanktuarium do godności bazyliki mniejszej. Uroczystej Mszy świętej przewodniczył prefekt Nauki Kongregacji Wiary Gerhard Ludwik Muller. Jest to już trzecia tej rangi świątynia n...

Aktualności 25 Paź 2014 Komentarze(4)

Czytaj więcej...

Wojcieszek o inwestorze z Chin, dotacji i odsetkach od "pomocy" dla powiatu

Wojcieszek o inwestorze z Chin, dotacji i odsetkach od

. W piątek w Urzędzie Miasta w Skarżysku-Kamiennej odbyła się konferencja prasowa prezydenta Romana Wojcieszka. Podczas konferencji poruszono m.in. temat oferty dla potencjalnego inwestora z Chin, temat ewentualnego zwrotu dotacji z jednego z projektów realizowanych przy współfinansowaniu ze środków...

Aktualności 25 Paź 2014 Komentarze(2)

Czytaj więcej...

Sport

II Wojewódzki Turniej Policjantów w Piłce Siatkowej, trzecie miejsce KPP Skarżysko

 II Wojewódzki Turniej Policjantów w Piłce Siatkowej, trzecie miejsce KPP Skarżysko

. W dniach 23-24 października w Suchedniowie odbył się II Wojewódzki Turniej Policjantów woj. świętokrzyskiego w Piłce Siatkowej o Puchar Świętokrzyskiego Komendanta Wojewódzkiego Policji w Kielcach i Przewodniczącego Zarządu Wojewódzkiego NSZZ Policjantów woj. świętokrzyskiego. Puchar trafił d...

Sport 24 Paź 2014 Komentarze(0)

Czytaj więcej...

Ruszają rozgrywki IX edycji Amatorskiej Ligi Koszykówki

Ruszają rozgrywki IX edycji Amatorskiej Ligi Koszykówki

. W sobotę 25 października ruszają rozgrywki IX edycji  Amatorskiej  Ligi  Koszykówki organizowane przez Miejskie Centrum Sportu i Rekreacji w Skarżysku - Kamiennej. Rozgrywki  Amatorskiej Ligi Piłki Koszykowej odbędą się już po raz dziewiąty, w tegorocznej edycji  ro...

Sport 23 Paź 2014 Komentarze(0)

Czytaj więcej...

Z kraju i ze świata

  • Województwo
  • Kraj
  • Świat
  • Sport
  • Kultura
  • Biznes

Ostatnio na forum

Ostatnio komentowane

Ogłoszenia

default
Dam pracę
    22.10.2014 20:46

default
Pozostałe ogłoszenia
    22.10.2014 13:17

default
Dam pracę
    19.10.2014 22:41

default
w.Nieruchomości
    17.10.2014 20:51

default
Szukam pracy
    17.10.2014 8:39

dodajogloszenieregulaminogloszenia

Sonda

Kto według Ciebie powinien wygrać wybory na Prezydenta Miasta Skarżyska-Kamiennej?

FB

Wydawca portalu skarzysko24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy i postów zamieszczanych przez użytkowników portalu.
Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.