16.04.2021 Ostatnia aktualizacja 09:53, 16.04.2021

 

 

Utrudnienia w ruchu w związku z budową wiaduktu możliwe już po świętach

Autor:
Jolanta Jagiełło (Starostwo)
Opublikowano: 17 Mar 2021
Oceń:
5 1 1 1 1 1
Kategoria:
Aktualności

We wtorek, 16 marca w Starostwie Powiatowym w Skarżysku-Kamiennej przy udziale m.in. członka zarządu powiatu Tadeusza Bałchanowskiego, dyrektora ZDP Marka Czyża oraz przedstawicieli Firmy „Trakcja” S.A. odbyło się kolejne cotygodniowe posiedzenie Rady Budowy przy inwestycji pn. „Rozbudowa układu komunikacyjnego wraz z budową wiaduktu nad torami kolejowymi w Skarżysku-Kamiennej”.

W trakcie spotkania zostały poruszone sprawy związane z bieżącymi pracami prowadzonymi przy realizacji inwestycji. Omówiono m.in. kwestie dotyczące przebudowy linii energetycznej i oświetlenia, a także postęp prac związanych z opracowaniem i zatwierdzeniem tymczasowego projektu organizacji ruchu.

Przedstawiciele wykonawcy, Firmy „Trakcja” S.A. poinformowali inwestora, iż z uwagi na konieczność opracowania dodatkowego planu tymczasowej zmiany organizacji ruchu związanego z wejściem na drogę krajową, planowane na 24 marca zamknięcie wiaduktu zostanie przesunięte najprawdopodobniej na kwiecień, tuż po świętach wielkanocnych. Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych Marek Czyż zobowiązał Wykonawcę do zgłoszenia na piśmie gotowości wprowadzenia tymczasowej organizacji ruchu dwa tygodnie przed planowanym zamknięciem wiaduktu.    

W posiedzeniu uczestniczyli: członek zarządu powiatu skarżyskiego Tadeusz Bałchanowski,  dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych Marek Czyż, pracownicy sekcji inwestycji ZDP – kierownik Stanisław Zięba i inspektor Krzysztof Karpeta, przedstawiciele Firmy „Trakcja” S.A. – Radosław Piska, Jacek Kolanowski i Michał Szcześniak, przedstawiciele Spółki EMPOR Sp. z o.o. – Piotr Perczak i Marek Jagiełło, inspektor nadzoru robót drogowych Krzysztof Grosicki oraz Jan Domagała prowadzący nadzór robót elektrycznych.


Komentarze

-2zwolskidopolski2021-03-23 18:31#25
zamiast budować nikomu nie potrzebny wiadukt i remontować dworzec powinni zbudować bazylikę i ze dwa kościoły
kościół jest na topie teraz szczególnie wśród młodzieży to pewnie im sie przyda zamiast tam jakichś skejtparków
Cytuj
+1się nie znam2021-03-22 20:14#24
Łoj. miało być pod wiaduktem .
Cytuj
0się nie znam2021-03-22 13:49#23
To 3 alternatywy . ALTERNATYWY 4 przez Kościelne i trzy Lipowe Pola na północną część miasta , i do starej , i nowej siódemki . Oczywiście dalej ale może być szybciej . Św. Pamięci Teść wspomniał , że kiedyś był wyjazd z Kamiennej do Niepodległości przed wiaduktem w lewo (tam gdzie LPG) , nie wiem czy to prawda ?.Tylko popatrzyłem na mapę i uważam , że dobra organizacja to połowa sukcesu , może jakieś jednokierunkowe wjazd-wyjazd ?. Ad Vocem do Kierow(f)ców i Jednego takiego kiepskie nawierzchnie są na całym świecie . Pooglądajcie transmisje ze zmagań kolarzy na trasach we Włoszech , Hiszpanii , Francji ,Holandii ,Belgii a nawet w Katarze i słonecznej Kalifornii . Kamery z motocykli bardzo ładnie to pokazują . Nie zawsze jeżdżą po tzw. Stole , który raczej nie wytrzymuje 20-50 lat , takie są klimaty . Nasi Cykliści ( ze Skarżyska) nie narzekają , że Ich d-a trzęsie się na badziewiastej nawierzchni na Pętli Świętokrzyskiej . Was wkurza , że na 4ech napompowanych kołach telepnie . I dalej się nie znam o co w tym wszystkim Wam się Rozchodzi ?. I jaszcze do Kierowca nie bombowca , ściemniasz , bo nawet linijką mierząc po googlach to torowisko nad wiaduktem jest szersze niż to visa-vi Fałata , na które( fałatowe ) należało by położyć płyty betonowe i zrobić przejazd .
Cytuj
+4HAQ2021-03-22 12:36#22
Cytuję Kierowca nie bombowc:
Kierofcabombowca a zadałeś sobie trud spojrzenia choćby na zdjęcie satelitarne z Google Maps? Nowa przeprawa przez tory? Proponuję most powietrzny:-)
Gdybyś zadał sobie trud o którym mowa powyżej to pewnie zauwazyłbyś że istniejący wiadukt jest w najwęższym miejscu torowiska. Zbudowanie nowej przeprawy np w ciągu ulic Kościuszki- Fałata oznaczałoby że wraz z przyczółkami wiaduktu lub wlotami do tunelu taka przeprawa byłaby dwukrotnie dłuższa czyli pewnie dwukrotnie droższa. A przede wszystkim nie rozwiązałaby kwestii remontu istniejącego wiaduktu.
Wróć do kierowania bombowcem.

Zapewne wtedy znaleźliby się inni malkontenci którzy pisaliby ,,po cholerę nowy wiadukt jak można remontować stary.


Wiadukt na przedłużeniu Kościuszki też powinien powstać oprócz rozbudowy istniejącego. Nie byłby też znacząco dłuższy od tego, który powstaje. Wiadukt na Piłsudskiego będzie miał 87m dł. pomiędzy przyczółkami. Szerokość istniejącego torowiska na przedłużeniu Kościuszki to około 90m bez uwzględnienia pojedynczego toru po południowej stronie rampy, który mógłby być przełożony lub zlikwidowany. Ten wiadukt nie musiałby mieć po trzy pasy w każdym kierunku więc zamiast 35m szer. miałby ok. 15m. bo byłby uzupełnieniem głównego ciągu, a nawet przy dwóch pasach około 20m szerokości. Na południe od rampy oprócz jednego wspomnianego toru nie ma już innych czynnych. Dlatego nie byłby znacząco droższy. Perspektywicznie należałoby o takiej przeprawie pomyśleć tylko czy w naszym mieście/powiecie możliwe jest wogóle rozsądne planowanie ?
Cytuj
+3KierofcaBombofca2021-03-21 16:06#21
Cytuję Jeden z wielu:
(..l)


To akurat wg Ciebie i mnie są fuszerki. Urzędasom się wszystko zgadza. A to dlatego, że za kilka lat zrobi się przetarg na naprawę i wygra ta sama firma ale spółka-córka, albo inny podmiot, który wyrósł na długach poprzednich firm. I tak to się u nas kręci w tym grajdole. Jakież to polskie - po co robić coś na 20 lat skoro można zrobić taniej, zarobić na tym a i pan Mieciu będzie mieć co robić za 5 lat jak gwarancja się skończy.

My się nigdy nie nauczymy, w nas ciągle jest komuna. Ciekawy jestem ile jeszcze pokoleń minie nim zmądrzejemy.
I z tą refleksją zostawiam Państwa w to piękne niedzielne popołudnie.
Cytuj
+3Jeden z wielu2021-03-21 12:05#20
Więc jak sam widzisz, moje grubiaństwo ma się bardzo dobrze i nie potrzebuję kończysz studiów by widzieć że zrobiono fuszerkę

Kolego racja, Takich ulic jest mnóstwo w Skarzysku
Przykłady ul. 3 Maja remont 2012-2015 pękniecia juz w nawierzchni w czesci remontowanej ulicy na calym odcinku
czy ul. Asfaltowa od Mościckiego do Ekoart - na dawnym Mesko
Nawierzchnia w połowie drogi już w dziurach po ubiegłej zimie.
I Też już się pojawiają pęknięcia w nawierzchni. Dostrzegalne okiem
Także Na Łyżwach od Przejazdu w Skarżysku do Ronda
Też dziura na dziurze remont 2008-2010.
Sikorskiego też widziałem pęknięcia w nawierzchni okiem dostrzrgalne
Krasinskiego nie wspomne - remont 2007 rok a w nawierzchnii juz dziury tez sie pojawiaja.
Powstancow Warszawy - pekniecia nawierzchni - tez remont w tym samym czasie 2007 ?
Czy Sokola - 2005-2008 ?
Takich ulic jest mnóstwo w miescie do ponownego ułożenia asfaltu i wymiany.
Dopóki będa brac najtanszych z przetargu z beznadziejnym Asfaltem
ktory po 10 latach zamiast 50 lat czy 100 lat wytrzymac
To głupiego robota. I dziwic sie ze miasto i powiat zadłużone.
Jak wydaja kase na fuszerki.
Cytuj
+4się nie znam2021-03-21 11:40#19
A może tymczasowy łącznik z Kamiennej ze światem zrobić na przewężeniu torowiska , na wys. ul.Fałata i Kolejowej ?. Zapory , światła może dróżnik ?. Część pojedzie tędy , część 11go Lisopada-Ekonomii a komu będzie pasowało to przez Piękną i Majków. Korki niewątpliwie czasami będą , ale nie takie rzeczy ludzie ogarniali.
Cytuj
+3KierofcaBombofca2021-03-20 22:08#18
Cytuję Kierowca nie bombowc:
...

1. Ja też doceniam. Chociaż nadal nie rozumiem jak można zrobić objazd jedną, jedyną drogą łączącą dzielnice i miasta. I oczekuję innego podejścia do tematu. Żeby bardziej uzmysłowić tobie ten problem to spójrz w kalendarz i zobacz na datę 1 listopada. Cmentarze na Zachodnim, Łyżwach i Kościelnym będzie łączyć jedna droga.
2. Racja, tu można pomalować, tam przemalować. Tu dostawić, tam usunąć. To jest to inżynierskie projektowanie na lata wg ciebie.
3. Skoro był remontowany i jak piszesz, żywotność tego została ustalona na 15 lat to co zrobiono od lat 90.? Nic. A teraz jest problem. Dlaczego mieszkańcy mają cierpieć za nieudolność urzędasów?
4. patrz ostanie zdanie pkt. 3.
5. Widzę, że nigdy nie jechałeś autem po tych ulicach: 1go Maja jest jak tarka - urzędasy nie widzą problemu. Paryska - za nisko obsadzone studzienki, krzywy asfalt - urzędasy nie widzą problemu. JP2 oddane do użytku w 2010? 2009? I jezdnia w kierunku Stąporkowa była już remontowana na całej szerokości i długości kilkudziesięciu metrów. O problemie źle zaprojektowanego skrzyżowania wspominałem wcześniej. Ale 3 miliony wydane na rondo, poślica wybłagała budowę i wszystko cacy. Idźmy dalej: obecna S7 - ograniczenie do 100 km ;) Znak został a wielu pisało, że to na czas remontu. Zgodnie z parametrami technicznymi projektu: "Przekrój drogi - 2 jezdnie po 2 pasy ruchu (2x2), docelowo 2x3 pasy ruchu" - chyba jak sobie nowe linie pomalują a pasy zwężą do 2 m.
O, i kolejna inwestycja na miarę 21 wieku: kostka brukowa na ul. Sportowej - do dzisiejszego dnia nie została poprawiona.

Więc jak sam widzisz, moje grubiaństwo ma się bardzo dobrze i nie potrzebuję kończysz studiów by widzieć fuszerkę.

Pozdrawiam serdecznie
Cytuj
+2Kierowca nie bombowc2021-03-20 09:19#17
W dalszym ciągu wypisujesz bzdury.
1) Nikt nie neguje faktu że będzie bardzo trudno i ja też nie jestem z tego powodu szczęśliwy ale potrafię docenić to że później będzie znacznie lepiej, bezpieczniej i szybciej
2) buspas to tylko namalowana na jezdni linia więc w każdej chwili można z niej zrezygnować
3)wiadukt był remotowany w połowie lat 90 tych. Główna część wiaduktu przed jego remontem to ważące 330 ton przęsło swobodnie leżące na wypuszczonych przyczółkach. W ramach remontu pod przęsłem na torowisku ustawiono konstrukcję która miała go podtrzymywać po to aby rozkuć łączenia i zespawać zbrojenie wiaduktu (stalowe pręty około 5 cm średnicy) ze zbrojeniem przyczółków.) Po wszystkim zostało to zalane betonem. Na wierzchu ułożono około 15 cm warstwę betonu na siatce rozkurczowej, wykonano odwodnienia chodników przez montaż sączków, nowe barierki itp. Żywotność wiaduktu określono na około 15-20 lat bez możliwości kolejnej ingerencji w konstrukcję. Tak: wiadukt był remotowany i był to poważny remont a nie wymiana nawierzchni i malowanie barierek.
Tak się składa że przez dwa miesiące wakacji dorabiałem sobie jako student przy remoncie więc byłem naocznym świadkiem zarówno samego remontu jak i konsekwencji związanych z zamknięciem, objazdów przez Lipowe Pole i Ekonomii itp
4) Jak widzisz zaproponowaną przez siebie alternatywę przeprawy przez torowisko? Bo budowa obiektu inżynieryjnego w nowej lokalizacji nie wchodzi w grę - względy prawne, formalne, własność działek a przede wszystkim pieniądze.
5) rozumiem, że krytykując inne obiekty tego typu wybudowane w ostatnim czasie na terenie miasta dysponujesz odpowiednią wiedzą z zakresu inżynierii budowlanej? A może to tylko twoje malkontenckie widzimisię?
Przy twojej postawie lepiej nie kieruj bombowcem bo przecież jest tak fatalnie zrobiony i pomyślany, że ciężko ci będzie trafić w jakikolwiek cel.
Cytuj
+4KierofcaBombofca2021-03-19 20:47#16
Cytuję Kierowca nie bombowc:
...


Yhym. Masz rację. Most powietrzny to nie jest głupia sprawa. Miasto ok. 40 tysięczne tylko z jedną drogą łączącą kilka dzielnic ze sobą. Jak Ty sobie to wyobrażasz? Godzina 14.30 - 15.00 na mesko kończy się zmiana. Wiesz ile to jest ludzi? Dni targowe, ludzie z Kościelnego, Iłży i innych miejscowości. To wszystko spotka się na ulicy Ekonomii. Na ulicy, która ma tak świetnie zrobiony zakręt na ul. 11 listopada (czy jak ona się tam nazywa), że dwie ciężarówki tam się nie mieszczą, któraś musi poczekać. Wszystko pójdzie ulicą, która jest drogą tranzytową przez miasto. Ale co może obchodzić to tych na fotkach, no nie? Przecież oni nie jeżdżą na targ bo nie potrzebują.
A to, że ludzie będą z mesko 2 godziny jechać na zachodnie to kogo to obchodzi.

A co do remontu wiaduktu... Budowanie buspasów w mieście gdzie komunikacji miejskiej nie ma bo wszystkie odjeżdżają o jednej porze a potem przez godzinę nie ma nic, jest trochę bezsensu. No chyba, że w jakiejś uchwale będzie zapis, że plebs stoi a panowie z zielonymi tablicami jadą buspasem. No to tak, to można budować. Przecież plebsu, który jeździ na targ po jajka nie stać na te piękne ekologiczne autka.
Aha, czy wiadukt na Piłsudskiego był kiedykolwiek remontowany? Bo ja nie pamiętam a lat trochę mam. Każdy ma tak jak dba. I teraz trzeba wydać ileś milionów bo panowie stwierdzili, że się nie da naprawić i c...j.
Oby tylko nie wybudowali tego wiaduktu jak 1go maja albo Paryskiej. Albo co gorsza jak JP2, która już ma wielkie fragmenty remontowane, bo się okaże, że ten wiadukt będzie tylko do podziwiania a nie jeżdżenia.
Cytuj

Dodaj komentarz

Aby dodawać komentarze wypełnij poniższy formularz. Gdy komentujesz jako gość (bez zakładania konta w naszym portalu) Twój komentarz zostanie opublikowany po akceptacji moderatora. Komentarze zarejestrowanych użytkowników (możesz zarejestrować się TUTAJ) publikowane są automatycznie.

Kod antyspamowy


Odśwież

Ostatnio opublikowane

Wkrótce ruszy nabór wniosków do Budżetu Obywa…

Opublikowano: 16.04.2021 11:53

Komentarzy: 0

Budowa zbiornika Bzin jednym z priorytetów w …

Opublikowano: 16.04.2021 10:58

Komentarzy: 2

Plenerowa wystawa IPN „TU rodziła się Solidar…

Opublikowano: 16.04.2021 10:21

Komentarzy: 0

Europejski Zielony Ład szansą dla planety i r…

Opublikowano: 15.04.2021 14:57

Komentarzy: 1

Ukradli gitary, ale koncertu nie zagrali

Opublikowano: 15.04.2021 09:53

Komentarzy: 0

Pijani opiekowali się dzieckiem. Niemowlę tra…

Opublikowano: 15.04.2021 09:47

Komentarzy: 0

Kolizja dwóch pojazdów na trasie S7. Jedna os…

Opublikowano: 14.04.2021 19:00

Komentarzy: 2

Podzielono środki z PFRON – u

Opublikowano: 14.04.2021 16:17

Komentarzy: 2

Piłkarze przegrali z pogodą. 25 kolejka IV li…

Opublikowano: 14.04.2021 12:40

Komentarzy: 0

Rozpoczęły się Młodzieżowe Mistrzostwa Świata…

Opublikowano: 14.04.2021 09:48

Komentarzy: 2

Ostatnie ogłoszenia


Zobacz wszystkie >

Dodaj ogłoszenie +

________________

Praca Skarżysko

Rabato.com - Gazetki promocyjne