27.04.2018 Ostatnia aktualizacja 07:34, 27.04.2018

Elementy nauczania dwujęzycznego w SP nr 3

Autor:
AS, Foto: AS (SP nr 3)
Opublikowano: 10 Sty 2018
Oceń:
5 1 1 1 1 1
Kategoria:
Aktualności
W Szkole Podstawowej  nr 3 w Skarżysku-Kamiennej grupa nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej oraz nauczycieli  takich przedmiotów jak: język polski, historia, matematyka od grudnia 2016 r. do lutego 2018 r.  realizuje projekt Bristish Language and Culture in Primary Teaching  w ramach programu  Erasmus + : Mobilność kadry edukacji szkolnej.

W ramach realizacji projektu 8 nauczycieli wzięło udział w szkoleniach językowych  i kulturowych w Anglii. Udział w szkoleniach przyczynił się do pogłębienia znajomości języka angielskiego, jak również wpłynął na podniesienie świadomości tożsamości europejskiej. Ci nauczyciele w roku szkolnym 2017/2018 realizują zajęcia edukacyjne, stosując metodę CLIL (Content and Language Integrated Learning) polegającą na zintegrowaniu kształcenia przedmiotowo-językowego, czyli wykorzystaniu drugiego języka do nauki  i nauczania zarówno przedmiotu, jak i samego języka. W tym podejściu wybrane treści zostają przedstawione na lekcjach w języku angielskim, dzięki czemu dzieci traktują  język obcy jako naturalne narzędzie uczenia się i komunikacji.

Poprzez stosowanie zintegrowanego kształcenia przedmiotowo-językowego realizowane są następujące cele:
  • rozwijanie i udoskonalanie kompetencji uczniów w posługiwaniu się językiem angielskim,
  • zwiększanie wśród uczniów świadomość języka, zarówno polskiego jak  i angielskiego,
  • zapewnienie uczniom dostępu do specjalistycznego (w zależności od przedmiotu) słownictwa angielskiego,
  • rozwijanie świadomości i wrażliwości międzykulturowej, poszerzanie wiedzy o innych krajach, przygotowanie dzieci do życia w wielojęzycznym i wielokulturowym świecie,
  • przyczynianie się do zwiększania efektywności nauki angielskiego.
Stosowane jest połączenie szeregu technik metodycznych umożliwiających realizację zasady podejścia komunikatywnego. Wykorzystywane są obrazy i prawdziwe obiekty, muzyka i piosenki, elementy strategii kinestetycznych, mini-scenki (odgrywanie prostych ról), gry i zabawy edukacyjne, w tym zabawy ruchowe. Zajęcia wspomagane są elementami wykorzystania komputerów oraz tablic interaktywnych i podręczników cyfrowych. Pozwala to szybko i bezstresowo przełamać barierę językową. Radzą sobie z tym doskonale zarówno dzieci młodsze jak i starsze. 

Pierwszy rok pracy  metodą CLIL  traktowany jest  w szkole pilotażowo, ale w kolejnych latach planowane jest zwiększenie liczby godzin objętych tym programem, jak również wdrażanie innych działań mających na celu umiędzynarodowienie procesu szkolnego.



Dodaj komentarz

Aby dodawać komentarze wypełnij poniższy formularz. Gdy komentujesz jako gość (bez zakładania konta w naszym portalu) Twój komentarz zostanie opublikowany po akceptacji moderatora. Komentarze zarejestrowanych użytkowników (możesz zarejestrować się TUTAJ) publikowane są automatycznie.

Kod antyspamowy


Odśwież

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 6
  • 7
  • 5
  • 8

Ostatnio opublikowane

Potrącenie motocyklisty na ul.Słowackiego

Opublikowano: 27.04.2018 09:24

Komentarzy: 0

Przetarg na rozbudowę Mauzoleum Martyrologii …

Opublikowano: 26.04.2018 13:27

Komentarzy: 0

Romuald Szeremietiew mówił w Skarżysku o bezp…

Opublikowano: 26.04.2018 12:27

Komentarzy: 3

Odwiedziny przedszkolaków w komendzie

Opublikowano: 26.04.2018 12:22

Komentarzy: 0

Międzyprzedszkolny Turniej Układania Puzzli

Opublikowano: 26.04.2018 12:20

Komentarzy: 0

Posiadał narkotyki

Opublikowano: 26.04.2018 12:16

Komentarzy: 0

Granat odrobił zaległości, wysokie zwycięstwo…

Opublikowano: 25.04.2018 19:49

Komentarzy: 0

XVI Powiatowy Konkurs Ortograficzny Szkół Gim…

Opublikowano: 25.04.2018 16:10

Komentarzy: 0

Wręczenie certyfikatów Europass-Mobilność dla…

Opublikowano: 25.04.2018 13:31

Komentarzy: 0

Podsumowanie policyjnej akcji "Telefony…

Opublikowano: 25.04.2018 12:57

Komentarzy: 2

Ostatnie ogłoszenia


Zobacz wszystkie >

Dodaj ogłoszenie +

Glutamina Odżywki

Ostatnio na forum