24.04.2018 Ostatnia aktualizacja 19:31, 23.04.2018

Trwają prace przy budowie fragmentu trasy S7

Autor:
MB, Foto: Mariusz Busiek
Opublikowano: 03 Sty 2018
Oceń:
5 1 1 1 1 1
Kategoria:
Aktualności
W Skarżysku trwają prace przy budowie prawie 8-kilometrowego fragmentu drogi ekspresowej na odcinku od granicy województwa do Skarżyska-Kamiennej. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem prace zakończą się w maju 2020 roku.

Za kwotę 259,8 mln PLN odcinek drogi ekspresowej nr 7 na odcinku od granicy województwa do Skarżyska-Kamiennej buduje Budimex. 7,6-kilometrowy odcinek drogi S7 Skarżysko-Kamienna – granica województwa (który ma być oddany do użytku do 9 maja 2020 roku) będzie biegł po zachodniej stronie istniejącej drogi nr 7. W początkowym i końcowym fragmencie inwestycji zaplanowano dwa węzły: Skarżysko Centrum i Skarżysko Północ. W ramach inwestycji powstaną również 4 wiadukty, 2 mosty, 2 przejazdy gospodarcze, 1 przejście dla zwierząt średnich i 6 dla małych oraz drogi dojazdowe. 

Przebieg odcinka S7
(Skarżysko-Kamienna - granica województw)

Węzeł Skarżysko Zachód (na mapie opisany jako Centrum)
(kliknij na ilustrację, aby powiększyć)

Węzeł Skarżysko Północ - wersja aktualna
(kliknij na ilustrację, aby powiększyć)


Parametry techniczne odcinka S7

Długość odcinka - 7.57 km
Przekrój drogi - 2 jezdnie po 2 pasy ruchu (2x2), docelowo 2x3 pasy ruchu
Szerokość pasa ruchu - 3,5m
Szerokość pasów awaryjnych - 2,5m
Szerokość pasa dzielącego - 12,0 m ( w tym rezerwa na 3 pas 2x3,5m= 7m)
Max. Obciążenie - 115kN/oś
Ilość węzłów – 2: Skarżysko Kamienna Północ, Skarżysko Kamienna Zachód
Ilość obiektów inżynierskich: 2 mosty, 6 wiaduktów drogowych (5 w ciągu S7 i 1 nad S7) + 2 przejścia dla zwierząt średnich (2 wiadukty w ciągu S7), 5 przejść dla zwierząt małych (przepusty), 3 ściany oporowe, 4 mury oporowe
Wartość robót: 259 835 846,88 zł
Data rozpoczęcia kontraktu: 10.10.2017r.
Okres realizacji: 22 miesiące - z wyłączeniem trzymiesięcznych okresów zimowych (15 grudzień -15 marzec)
Data zakończenia: 9.05.2020r.




Komentarze

+4JennaJameson2018-01-06 00:08#18
Na pokazanym planie faktycznie nie ma odcinka E7 o którym mówimy, ale skrzyżowanie sugeruje (ślepy wylot w lewo) że chyba coś planują na przyszłość.... :)
Moim zdaniem jeżeli GDDKiA nie planuje tam budowy tego odcinka, to powinien być on na liście spraw do załatwienia na przyszłe lata przez naszych miłościwych panujących.
Cytuj
+1HWY2018-01-05 22:19#17
Co do przedłużenia - jako drogi technicznej - Krakowskiej do Legionów, wzdłuż S-7.

Do terenu wzdłuż ekranów S-7, od strony osiedla Metalowiec, przed rzeką Bernatką, jest bezpośredni dojazd miedzy domami, bezpośrednio do chodnika wzdłuż ekranów.

Także dostęp w razie perturbacji jest. Pewnie dlatego nie ma w planach łącznicy Krakowska - Legionów. Być może zostanie on utwardzony (wyasfaltowany).
Cytuj
+11Andrzej Zdunek2018-01-05 15:32#16
I niech budują jak najszybciej, może wreszcie lokalne stacje zaczną sprzedawać paliwo po cenach odpowiednich dla biednego miasta.
Przed świętami różnica pomiędzy BP Skarżysko, a Orlen Kielce al.Solidarności to -0,28 zł na litrze 95, oczywiście na Lukoilu przy Warszawskiej było jeszcze taniej. Nażreć się nie mogą ci skarżyscy ajenci.
Cytuj
-1Mieszkaniec2018-01-05 15:20#15
Jak wy patrzycie? Krakowska będzie ulicą ślepą i była o tym mowa. Rondo nie będzie na Paryskiej a na Piłsudskiego. Przecież to wszystko jest na mapie.
Cytuj
+3HAQ2018-01-05 13:57#14
Cytuję Hartman:
Czy mógłbym prosić o udostępnienie mapki południowej części budowanego odcinka S7 w Skarżysku? Konkretnie chodzi mi o połączenie z istniejącą ekspresówką do Kielc a zwłaszcza o to czy będzie wybudowany 3 most na Bernatce w celu przywrócenia przejezdności ulicy Krakowskiej na odcinku od Legionów do Paryskiej.
Myślę że byłoby to pożyteczne rozwiązanie nie tylko dla miasta ale i dla GDDKiA ponieważ za cenę 1 mostu stworzona by została droga serwisowa od Baraku na granicy województw aż do Gozdu pod Kielcami. Praktyka ostatnich lat pokazuje że jakikolwiek wypadek na DK7 na wysokości Skarżyska powoduje przerzucenie objazdami ruchu z DK7 do centrum miasta.
Moim zdaniem budowa pierwszej części obwodnicy w tym miejscu po starym śladzie (co podzieliło ul. Krakowską) było dużym błędem. Przywrócenie przejezdności ul. Krakowskiej stosunkowo niewielkim kosztem poprawiło by znacząco funkcjonowanie istniejącej infrastruktury drogowej w tym rejonie.

Na tym forum raczej nikt nie dysponuje niczym dokładniejszym niż to co zostalo juz zamieszczone. Chyba trzeba pisac do Inwestora lub bezpośrednio do Wykonawcy, ale wcale nie muszą udostepniać materiałów.
Jesli na tym etapie nie zostało to zaprojektowane to nic się już z tym nie zrobi.
Cytuj
+1farciarz2018-01-05 13:54#13
No rozmawiamy o tym, myślę że będzie ciągłość drogi lokalnej bo obsługuje ona ruch pasażerski busami, MKS oraz zapewnia dojazd do osiedli i wsi położonych przy trasie. S7 to ruch tranzytowy i od węzła do węzła. Dokładnego planu tego odcinka jeszcze chyba nie udostępniono.
Cytuj
+5Hartman2018-01-05 13:38#12
Czy mógłbym prosić o udostępnienie mapki południowej części budowanego odcinka S7 w Skarżysku? Konkretnie chodzi mi o połączenie z istniejącą ekspresówką do Kielc a zwłaszcza o to czy będzie wybudowany 3 most na Bernatce w celu przywrócenia przejezdności ulicy Krakowskiej na odcinku od Legionów do Paryskiej.
Myślę że byłoby to pożyteczne rozwiązanie nie tylko dla miasta ale i dla GDDKiA ponieważ za cenę 1 mostu stworzona by została droga serwisowa od Baraku na granicy województw aż do Gozdu pod Kielcami. Praktyka ostatnich lat pokazuje że jakikolwiek wypadek na DK7 na wysokości Skarżyska powoduje przerzucenie objazdami ruchu z DK7 do centrum miasta.
Moim zdaniem budowa pierwszej części obwodnicy w tym miejscu po starym śladzie (co podzieliło ul. Krakowską) było dużym błędem. Przywrócenie przejezdności ul. Krakowskiej stosunkowo niewielkim kosztem poprawiło by znacząco funkcjonowanie istniejącej infrastruktury drogowej w tym rejonie.
Cytuj
+3farciarz2018-01-05 12:46#11
Trzeba będzie zasypac rów wzdłuż Krakowskiej :lol: . Z tego planu wynika że jest taka koncepcja tylko potrzeba terenu. Ale przy Paryskiej ma być też rondo? Po co? Bez ruchu tranzytowego lokalny bedzie tam znikomy, jak w 70-tych latach. I S-7 idzie wszędzie górą.
Cytuj
0HAQ2018-01-05 11:59#10
Jak najbardziej byloby to uzasadnione aczkolwiek patrząc na ten plan mam wątpliwości czy będzie przejezdnośc miedzy Paryską, a Legionów

zdjęcie z http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=431339&page=245
Cytuj
+4farciarz2018-01-05 07:27#9
To byłoby logiczne ale poczekajmy na plany na stronie budowy. Standartem jest prowadzenie drogi lokalnej wzdłuż trasy szybkiego ruchu. Tu byłaby nią ul. Krakowska dalej Warszawska w jednym ciągu.
Cytuj

Dodaj komentarz

Aby dodawać komentarze wypełnij poniższy formularz. Gdy komentujesz jako gość (bez zakładania konta w naszym portalu) Twój komentarz zostanie opublikowany po akceptacji moderatora. Komentarze zarejestrowanych użytkowników (możesz zarejestrować się TUTAJ) publikowane są automatycznie.

Kod antyspamowy


Odśwież

Ostatnio opublikowane

Koncert Laureatów XXXVI Konkursu Młodych Pian…

Opublikowano: 23.04.2018 19:25

Komentarzy: 0

Szczęśliwy finał poszukiwań 82 – latka

Opublikowano: 23.04.2018 17:57

Komentarzy: 0

Przedsiębiorco, czy Twój biznes jest gotowy n…

Opublikowano: 23.04.2018 17:52

Komentarzy: 0

Jechał ponad 130 km/h w obszarze zabudowanym

Opublikowano: 23.04.2018 17:52

Komentarzy: 0

Nietrzeźwy pirat drogowy zatrzymany po pościg…

Opublikowano: 23.04.2018 17:49

Komentarzy: 1

Dziewczęta z I LO mistrzyniami Skarżyska w Pi…

Opublikowano: 23.04.2018 17:29

Komentarzy: 0

Po konferencji naukowej „Choroba Alzheimera -…

Opublikowano: 23.04.2018 13:54

Komentarzy: 0

Janusz Korwin-Mikke spotkał się z mieszkańcam…

Opublikowano: 23.04.2018 13:13

Komentarzy: 4

Spotkanie z ratownikiem na temat zasad udziel…

Opublikowano: 23.04.2018 12:37

Komentarzy: 1

Areszt dla rozbójnika

Opublikowano: 23.04.2018 12:19

Komentarzy: 0

Ostatnie ogłoszenia


Zobacz wszystkie >

Dodaj ogłoszenie +

Glutamina Odżywki

Ostatnio na forum